2008年7月4日 星期五

2008-07-05

心中富貴

7月4日,周五。恒生指數升181.04,收21423.82,成交501億元;7月期指升248點,收21515點,高水;工商銀行(1398)升2%,收5.11元,因發盈喜;中國建設銀行(939)升1.4%,收5.92元;交通銀行(3328)升1.1%,收8.66元;平安保險(2318)升3.8%,收50.75元;山水水泥(691)首日掛牌升7.1%,收3元(招股價2.8元)。
台灣股市指數卻以今年最低價收市,跌165.69,收7228.41,並已跌穿今年1月低點,出現一浪低於一浪走勢,確認係熊市(台灣牛市喺2007年10月30日9858.65結束)。今天開始直航班機對台灣經濟幫助有幾大?台股由馬英九獲選至今已回落咗22.35%。證明大氣候與小氣候唔會因人主觀願望而轉移。台灣出口業以電子高科技項目為主,主要市場係美國,上述至係主導台灣經濟。依家高科技項目前景睇淡,台股又可以好得去邊吖?

投資四大謬論

依家內地汽油及柴油價格唔及日本同德國一半;米價唔及泰國四分一。用管制物價而令內地CPI升幅下降,只係自欺欺人遊戲。其他如小麥及玉米平均每噸收購價1582元,較去年上升7.5%(但國際小麥價格上升咗197%,玉米上升咗70%)。食物危機及燃料危機已喺全球出現,中國政府卻採取駝鳥政策,咁到底可維持幾耐?以及中國公布CPI可信性又有幾多?

通脹係債券死敵,股票同CPI關係卻糾纏不清,通脹初期對股市係有利,但後期就不利。滙豐策略研究員Kevin Gardiner研究美股喺1973至81年高通脹期,平均每年回報係負1.3%。黃金反而係對抗通脹有效工具,1966至81年平均每年上升10.9%;相反,1982至2000年通脹回落期美股表現出色,黃金表現就好失色;2003至07年美股同黃金表現都好出色。滙豐策略員結論係CPI喺2%到4%對股市有利,一旦高過4%股市就大幅回落。1973至81年工資大幅上升,食咗企業利潤增長率,係對股市不利理由;2003至07年上述情況冇出現而企業純利升幅很大。忽然間成個形勢又較為對股市不利。油價及食物價格上升壓力下,消費者能夠用其他項目錢減少,企業純利又再走下坡;次按危機令銀行唔肯借貸又係另一個理由。擔心最終引發經濟衰退。技術上睇,美股未見底只係進入超賣區。

雖然技術指標指出股市係極度超賣,短期出現反彈,但唔代表熊市已結束。極有可能只係出現夏日戀情(即無花果)。喺熊市中大部分投資者皆做出錯誤決定,唔理你係高學歷或大人物,一樣犯相同錯誤。例如喺升市中有過高期望;喺跌市中又怕得要死。好多人誤會大戶係股市贏家,喺2007年10月至今股市最大輸家係服務大戶大金融機構,例如UBS、美林、花旗、雷曼兄弟及貝爾斯登等。證明股市內無大戶或散戶之分,只有贏家同輸家。點解股市咁多輸家?因為太多謬論。

一、P/E係反映過去業績結果而唔係預測未來工具。P/E四十倍股份應睇好定睇淡?如未來一年純利可上升100%,P/E四十倍點解唔買?相反.P/E十倍股份係唔係抵買?如果未來一年公司出現虧損,咁P/E十倍股份一D吸引力都冇。P/E高低由G(增長率)所管轄,投資者應買增長股份(Growth Stocks),而唔係低P/E股份。只講P/E唔講G者,係唔懂P/E理論,人云亦云,可能佢連P/E理論亦未睇過。其次係行業周期,例如2001年資源股P/E雖然高但唔怕買,因為資源業正進入上升周期(由1980年起,一直衰到2000年,衰足二十年)。相反,今年資源股低P/E都唔好買,因為佢地可能見頂。

二、太早止賺可令你破產。2007年上半年,唔少人呱呱叫泡沫經濟,喺恒生指數22000點前早已放晒貨止賺。點知恒指去年8月只回落到20000點就止跌回升,9月份便到處問人好唔好高追?人地叫佢睇睇,佢就唔敢入貨。到咗10月份,股市實在太燦爛,人地叫佢唔好高追,佢亦聽唔入耳(心諗9月份你地叫我唔好高追,累我賺唔到錢)。喺10月份入飽貨後,股市卻大幅回落,由於喺30000點水平先入貨,自然唔肯止蝕。到今年3月嚇死先止蝕(50天線跌穿250天線)。4月時又心大心細,5月又再高追……。請記住投資市場只有止蝕唔止賺,從來冇止賺呢回事。相信止賺盤者永遠唔會係股市內大贏家!甚至10%到15%止蝕盤亦不宜機械式運用,例如一旦確認行業進入上升周期,或確認牛市已開始時,買入後甚至股價回落10%到15%亦唔駛止蝕。只係一般人唔知咩叫當頭起。因此,對幾時應放棄止蝕盤並唔係容易掌握。

三、投資宜集中,不宜分散。專業投資者最多亦只可持有十隻股票,一般投資者最多只可住五隻股票。超過上述數目係自找麻煩;五隻股票中總有一、二隻跑出,嗰時更應該進一步集中(因溝上唔溝落),請賣晒蝕本貨,增持賺錢貨,而唔係賣晒賺錢貨而去買蝕本貨(平嘢冇好,好嘢冇平)。投資同生仔一樣,貴精唔貴多。

四、名氣無用論。今年上半年巴郡股價跌咗19%(同期標普五百只跌14%),連畢非德都跑輸大市。證明過去成功,唔保證未來成功;名氣愈大,未來成功機會愈小。

《信報》三十五周年酒會上,到賀的嘉賓絕大部分都係成功人士。回望我老曹,過去一直追求成功人生,到底咩係成功人生?有朋友話擁有靚車就代表成功。因此,佢車房內有六、七架名貴房車,喜歡揸邊架就揸邊架;亦有女性朋友話擁有珠寶就代表成功,近年一位逝世離婚婦人,佢擁有珠寶足夠開一間珠寶店,但佢丈夫卻瞞住佢搞婚外情,經常成為周刊小道新聞,最後決定離婚,自己亦搞男女關係,請問佢快樂咩?有人話擁有五、六個睡房豪宅,代表成功,以自住物業市值過億而感到自豪,真係咩?但佢D仔女話畀我老曹知,唔知爹哋飛去邊處傾生意,媽咪又去咗舞會;幾千呎豪宅內得一個菲傭,自己感到好孤獨。

好多時我地為咗擁有上述東西而努力一生,但真係好享受咩?好多時因此而搞到夫妻不和同朋友反面,而我地仔女卻喺幾千呎豪宅內問Where is Dad? Where is Ma?生命好短暫,回頭一望我老曹已六十歲了,過去花咗四十年時間去賺錢,以為自己喺度追求成功人生,到底我老曹人生係成功定係失敗?朗月清風晚上,我老曹做緊乜?良辰美景我老曹又錯過幾多次?去年同詹瑞文兄做舞台劇,有一場係自己扮大師,其中一句What's Money?(錢到底係咩?)答案係一堆數字,每天喺度不停地變動。

成功的各種定義

以我老曹為例,每天返工及放工,中午如冇應酬,便落街食碟碟頭飯費用30元……。袋裏只需100元已可應付一天開支,至於其餘錢變成每天喺度不停變動數字,但個人喜怒哀樂,卻受呢D數字所牽制。漸漸認為所謂成功,就係每天能夠笑得比人地多,如能贏到別人對你尊重及小朋友鍾意你,其實你已成功。學習欣賞周圍事物美,搵出別人優點。如有能力令呢個世界好一D。例如助養一名兒童或做一天義工,甚至喺環保方面盡一點力,其實你已成功!唔係財富,更加唔係權力,而係個人修養、對文化追求,以及對社會盡一分力量所帶嚟喜悅。金錢最大用途只係解決生活所需,之後效用就遞減。至於留畀後代;好後代因為需要努力不斷地令財富增長,成為佢地一生無形壓力;唔好後代,因而養成奢華陋習,日後落得敗家仔惡名。兒孫自有兒孫福,莫為兒孫作馬牛。

年紀漸大,我老曹對成功二字有更深入了解。何謂成功?就係以你自己方法,過你自己想過生活,就係成功。只要自己喜歡可華衣美食,亦可樸素勤儉,兩者都係成功,因為成功係冇格式,但求從心所欲就得。有人話日忙夜忙係成功;有人話落得清閒係成功。其實兩者都係成功,只要上述都係自己選擇就得。

事業成功帶畀你自由去做你想做事、想去地方或想提供乜嘢畀家人?甚至係協助人地能力及對社會提供服務能力。成功可能係辛勤工作後代價;亦可能係投資成功後回報。不過,但有一點十分肯定係,人生目標唔係為積聚財富,而係點樣運用財富以達到利己同利人目標。財富分兩類,即物質上財富及精神方面(二十年前影星麥嘉同我老曹講心中富貴)。物質財富可用金錢衡量,但精神財富冇法衡量。愛你家人、朋友、社會及國家,只有咁樣你先獲得真正快樂。2003至07年前,本欄較強調點樣獲得物質財富。2008年踏入熊市後,相信精神財富來得更重要。例如修養、文化同愛心,相信只有兩者兼得,才有快樂人生。

2 則留言:

  1. 老曹六十终确定成功涵义.我看也只是刚踏进门,与过去无关,与未来无关,与现在做现在人.

    回覆刪除
  2. 我每天都睇曹生的日記!!在您這日記裡我學會很多嘢!!多謝您的分享!!

    回覆刪除