2008年4月18日 星期五

2008-04-19

食嘢食味道學嘢學全套

 4月18日,週五。內地滬深三百指數再跌3.37%,收3272.5。中石油A股終告跌破上市價16.7元,收報16.02元,最低見16元,亦拖累中石油(857)下跌,睇嚟將打擊大批紅籌股有意響今年回歸A股嘅意欲。恆生指數高開後回落,收報24197.78,下跌61.18;成交798.94億元,如扣除兩宗配股涉及百麗(1880)及中國神華(1088)共50億元上板,港股在週末前表現其實只係牛皮拉鋸,恆生指數全日高低位波幅不足300點。

  家陣咁嘅市況,已唔使專家講你都知幾咁tricky,日昇日降,90%專家響今年第一季都蝕本(包括我老曹在內),咁你想點?既然難玩,不妨少玩,甚至唔玩。鎖你,下週一又冇日記睇啦,因為我老曹唔響香港。年紀大咗,已無法好似從前咁每天工作十二小時,年中無休矣。

  估計美國金融股今年仍須撥備,股市大部分時間只係上上落落。搵食艱難也。

通脹問題困擾四大金磚國

  全球最大嘅銀行同業拆息市場——倫敦隆巴特利率(Libor)自4月15日起又再上升,三個月美元同業拆放成2.8175釐;滙豐銀行更用2.85釐吸錢,最低息嘅美國銀行亦出2.77釐。睇嚟減息週期快將完成。

  花旗推介國美(493),估計今年每股獲升69仙,升33%,O二十三點四倍,目標價24元。

  本週內地A股出現最大一週跌幅。3月份內地CPI仍升8.3%,雖然較2月份下降0.4個百分點,但壓力仍大,政府立即宣佈上調銀行存款準備金率,控制物價上漲,抑制通脹壓力。雖然中國糧食供給保持平衡,但上漲壓力仍大,因此連化肥出口稅率亦大幅提升,顯示中央政府打擊通脹嘅決心。儲蓄、生產同投資行為,必須三者平衡,經濟才能穩定增長。過去股市、房地產及黃金漲價,刺激儲蓄資金流入投資市場,令物價受刺激上升;去年12月20日中國已取消小麥、稻穀、大米、玉米、大豆嘅出口退稅,今年1月宣佈上述產品嘅出口抽稅5-25%,並實行出口配額制,可惜遇上五十年難得一見嘅雪災,中國CPI今年第一季繼續急升。估計打擊通脹措施將陸續出台。

  印度央行亦宣佈4月26日提升存款準備金率至7.5%,然後5月10日上升到8%,因為CPI升幅已達7.14%(上兩星期更達7.41%)。通脹問題開始困擾四大金磚國。

似曾相識的思想幻覺

  索羅斯警告,依家美國情況係第二次世界大戰以來最惡劣,因為美國一向依賴保持增長嘅消費業正陷入衰退。響能源危機影響下,睇嚟呢個冬季美國人可能因畀唔起取暖用油而凍死,一如近日米價狂升亦可能有中國人餓死!仲有地球污染令水位上漲,住響香港等沿海地區嘅人口遲早被浸死!從前美蘇冷戰人人擔心核子戰爭,自從冷戰結束,人類擔心嘅嘢更多,例如我太太認為日本魚生細菌多,佢丈夫(我老曹)遲早食魚生食死!至於我老曹面對咁嘅投資環境,不知應該將資金放響何處,遲早悶死!

  記得1973年《信報》創辦冇耐便發生石油危機,政府宣佈燈火管制,晚上十時全港街燈同時熄滅以節省能源,響彌敦道行走,一到十點全街街燈熄曬,雖然舖頭仲有燈光,但仍有一種莫名其妙嘅恐怖感。1983年港元幣值日跌,引發全港搶購廁紙及罐頭食品,我老曹響報館同採訪部同事合作搵官員出來講話希望市民冷靜,放工回家卻發現家母指揮我太太到超市做搬運大隊,全廳放滿罐頭、廁紙,結果食三個月罐頭食品仍食唔曬!1989年六四事件後,我老曹跑去溫哥華,實行第一次海外置業(亦成為唯一出現虧損嘅項目)……。今天回望,大部分只係危言聳聽。我老曹反而欣賞畢非德今年響巴郡年報嘅講話——當別人恐懼時,我地不妨大貪一D;當別人太貪時,我地便要恐懼。例如1997年7月前香港房地產、2000年3月科網股甚至2007年10月港股直通車計劃……。面對索羅斯嘅警告、羅傑斯嘅危言、石油短缺論、環保分子嘅恐嚇,對我老曹而言感覺係「似曾相識嘅思想幻覺」。居安思危係好,危言聳聽係壞!如果情況真係咁差,我地不妨大舉入市;實際情況卻非如此,而只係進入無無聊聊嘅上落市。

  中國政府一下子將化肥出口稅提升到100%至135%(過去係零、30%或35%)。睇嚟中國政府為穩定內地糧價不惜犧牲化肥工業,係咪有D過猶不及?冇中國化肥出口,可能刺激其他國家糧食漲價,反過來又扯高內地糧價。有時危機係自我實現嘅!例如去年如冇港股直通車計劃,恆生指數又點會由21000點升到32000點,然後又跌番落21000點,搞到蟹民處處?呢次糧食危機,亦係由殊仔簽《生物燃料法》開始,令玉米全面漲價所引發。唔少所謂危機並非天作孽,而係人作孽,不可恕。呢次次按危機更係自作孽。

熊二容易引起抵買念頭

  地震震央雖然喺美國,但最大破壞卻響中國A股市場,上述情況有如1973-74年香港。當年香港經濟正在冒起,一如今天中國,因此股市十分容易進入偏高,面對地震往往成個散曬,然後再由廢墟重建(例如1975年香港)。

  技術上睇,中國A股正面對火鳳凰事件,努力四年迎奧運,卻因西藏事件而引發公關大災難。西方表面上支持西藏,其實矛頭係指向中國經濟和平崛起!再加上中國政府缺乏處理呢類事件嘅經驗,漸漸演變成公關大災難。今天中國政府應學習當年蔣介石嘅台灣精神——戒急用忍,不然中國政府愈呱呱叫,西方傳媒愈過癮,最後甚至可能引發經濟大災難。今天投資策略上亦一樣要戒急用忍。

  根據Whitmore Weekly S & P SuperChart顯示,美股正處於熊市二期,相信港股亦唔例外,熊市二期股價已大幅回落(熊市一期),但經濟情況仍未太差,只係在轉壞中,好易引起抵買嘅念頭,結果愈買愈低,愈低愈買,直到可投資嘅資金用盡為止。如睇Whitmore Weekly Dow SuperChart似乎形成大型頭肩頂,依家完成右肩中,頸線喺12100點,即道指如12100點失守,代表大型頭肩頂完成,惡性拋售出現【圖】。短期大市仍安全,但不穩因素逐漸浮現。

半桶水專家浸死多過病死

  3月可以捉熊腳,4月趁反彈減持,5月則應該Sell in May and walkaway!有好多人批評我老曹嘅「止蝕唔止賺」理論——任何投資由最高價回落10%立即做功課,檢討自己策略上有冇出錯,一旦跌幅擴大到15%便立即止蝕離場,no question ask!

  請記住250天線唔係牛熊分界線,響升市中跌穿250天線叫牛反彈(Bullspring),升幅強而有力;喺跌市中跌穿250天線叫熊反彈(Bearspring),一樣有回升,但升幅乏力。50天線跌穿250天線叫死亡交叉點,代表確認熊市,通常有吻別行為,即大市重返250天線附近(或升穿),不過此乃告別升市嘅儀式,而非牛市重臨。我老曹唔敢話自己係移動平均線組合權威,不過移動平均數理論1973年7月我老曹由美國引入,喺《信報》發表,響呢方面有三十五年經驗!食嘢食味道,學嘢學全套,半桶水專家浸死多過病死。走勢最大缺點就係易學難精,睇三本書便以為自己曉走勢者,必被走勢害死。如各位有興趣學走勢,不妨睇嚇Technical Analysis and Stock Market Profits(作者RichardSchabacker),比較上易學一D。

1 則留言:

  1. 四月十九日後的日記呢?為何還沒有,麻煩請快點貼嘛,謝謝

    回覆刪除