2009年10月13日 星期二

2009-10-12

世界經濟「陽盛陰衰」

10月11日,周日。瑞信資產管理Robert Parker接受CNBC訪問時認為,全球股市升幅已有D過分,估計後市有10-20%跌幅。前克林頓白宮經濟顧問魯賓尼則認為,聯儲局今年3月至今又製造咗另一個泡沫,擔心泡沫好快爆破。

否定美股牛市重臨論

今年5月美國住宅樓價較2006年下跌30%,令全美四分一家庭變成負資產。2007年美國負債為GDP 360%(只有60%係聯邦政府),令美國2007年GDP中有15%收入其實係用作支付利息,情況較1990年日本更惡劣。魯賓尼認為,IMF估計美國明年GDP可上升3.1%係天方夜譚,雖然魯賓尼有「末日博士」稱號,但佢嘅警告不能掉以輕心。記得日經平均指數由1992年11月17日15941點反彈到93年9月3日21281點,唔少人認為日股牛市已開始,但我老曹當年擔心類似1966年至1982年嘅美股熊市在日本重演,而認為日本應有長達十六年熊市。當年唔少所謂「日股專家」公開挑戰我老曹。當年我老曹仍年輕,自信心不足,唔敢回應,但今天回望,已知誰對誰錯。今天的我,對趨勢投資法掌握較1993年多得多。2009年3月道指出現一浪低於一浪後才上升,相信係超級大熊市嘅反彈多於牛市已開始。趨勢投資法係結合基礎分析與走勢理論而成,如大家對兩者認識唔深,係好難了解趨勢投資法嘅,正如只有日本人及香港人才了解負資產嘅威力。

今年3月至今美股上升係建基於美元弱勢,而非經濟步入另一繁榮期,此客觀環境可否定美股牛市重臨論。

2008/09年度美國政府支出升18%,收入減17%,財赤估計達16000億美元,較2007/08年度嘅4550億美元上升三倍。展望2010年到2019年情況亦無多大改善!日經平均指數自1989年12月29日見38957點到2008年10月見6994點。2004年日本大城市住宅樓價只及1990年時十分一;商業樓價跌幅更大……。自2007年第四季開始美國新增失業人口多達720萬人,大大影響美國人嘅消費能力。2009年3月起嘅量化寬鬆政策係犧牲美元滙價去刺激美股上升,但可支持幾耐(美股已踏入第八個月上升,而靠財金政策支持上升嘅股市很少能超過九個月)?呢次美國經濟衰退唔係戰後任何一次衰退可比,而係美國經濟已見頂,並從高峰開始下滑,情況有如1990年日本。未來美國人唔再需要蓋新房子,而係開始減債,情況與1990年代日本人一樣;泡沫時代結束矣!

從華爾街轉向陸家嘴

1932年到2007年美股超級大牛市中,亦有唔少小熊市;由2007年10月開始嘅超級大熊市中,同樣亦有唔少小牛市,我地可利用這些短暫反彈賺錢,不過大趨勢係向下,情況有如1900年後嘅英國。反之,中國經濟正在冒起,2008年中國GDP已超過德國,相信2010年超過日本,最後挑戰美國,當然前路唔會係平坦的,但上述大趨勢改不了。2009年起投資大方向係從華爾街轉向陸家嘴,或由倫敦來到上海。

一天二十四小時可分為白天與黑夜,經濟同樣有陰陽。以美國經濟為例,1933年由已故總統羅斯福提倡「新經濟政策」開始,透過政府去製造新需求刺激經濟增長,1936年凱恩斯學派更將上述做法推廣到全世界,帶動全球經濟繁榮……。但到1966年,無論美國政府點樣刺激經濟,結果亦只帶來通脹而非GDP增長,道指則自1966年起不前,進入長達十六年熊市(到1982年8月才見底)。由政府創造新需求去推動經濟向上嘅做法失效,要到1980年列根總統採用供應學派理論,即政府透過減稅去減少政府在GDP所佔比重,把有限資源讓畀私人企業,讓私人企業增加服務及產品供應,做法同凱恩斯學說剛相反……。1982年隨着服務及產品供應增加,美國CPI升幅受控,利率開始向下,帶來資產價格上升,市民消費增加,一個長達二十五年嘅經濟繁榮期出現。任何事物過猶不及,到2007年因政府對金融業缺乏監管引發次按危機,去年更演變成金融海嘯席捲全球,期間無論貝南奇如何大幅減息,股市及樓價仍然下跌……因為2007年起美國已進入資產負債表衰退。

如果話由政府製造新需求去刺激經濟增長係「陽」,到1966年「陽」進入盛極而衰期,漸漸由小政府、大市場主義取代,即「陰」開始盛,到1982年更成為主導,取代由創造需求去推動經濟地位。到2007年10月「陰」亦盛極而衰……2009年3月的美國量化寬鬆政策及2008年11月中國政府4萬億元人民幣刺激經濟方案,代表政府製造新需求時代又重新來臨,世界經濟再次進入「陽盛陰衰」期。日本戰後經濟一直採用大政府主義,在「陽盛陰衰」期,日本經濟表現成為全球最出色國家。到八十年代當全球經濟進入「陰盛陽衰」期日本仍採用大政府主義。

反之,中國自1978年起實施改革開放政策,即中國經濟由政府創造新需求帶動經濟增長轉為尊重市場。呢次中國經濟由「陽轉陰」日子較英、美兩國仲早三年,令過去三十年中國經濟成就非凡。到2008年11月,中國政府推出4萬億元人民幣刺激經濟方案,可以話同全球經濟大氣候改變完全脗合。點解咁巧合?皆因中國國運進入昌盛期,一切決策皆配合大趨勢。

從大趨勢睇,西方經濟由十六世紀開始進入上升周期,到2000年盛極而衰;反之,中國經濟由元朝大盛時期到明朝、清朝一直走下坡,直到孫中山先生革命成功,中國國運才開始扭轉;至於經濟更要到1978年才進入上升周期。明白大趨勢,再睇各地股市表現,便明白滬深A股由去年11月到今年8月升幅點解咁大;反之,道指要到今年3月才上升。炒股票的人皆知道最優質股往往最先見頂,然後才輪到二線股。A股由於前景無限,反而最先見頂(8月4日);美股已進入夕陽無限好,因此亦最遲見頂。A股中嘅調整浪C可能因美股日後大幅回落而被進一步拖低,呢點要小心。至於係哪一天或哪一點?我老曹只係分析員唔係先知。五百年西方、五百年東方;五百年大趨勢由九個大運組成。美國到2007年已完成西方向上大趨勢中嘅第九個大運;反之,中國2007年才完成向上大趨勢中第一個大運,第二個大運則由2009年開始。香港呢塊福地在過去既受惠於西方,自1982年起又受惠於東方,可以講左右逢源,得天獨厚。

美股反彈正在尋頂

美元弱勢將進一步減弱美國入口能力,對一直依靠產品出口到美國嘅企業而言係不利,更何況美國人均財富已由2007年9月的212599美元下降到2009年8月172749美元(政府數字)。聯合國今年10月5日公布美國人生活水平由2000年全球排名第五降至2007年第十三,估計到2010年將為二十名之外。

今年8月美國CPI較一年前下跌1.5%,點解美元滙價下跌、CPI亦跌?答案係需求不足。食有時,睡有時。我老曹相信呢次恒生指數由去年10月27日10676點起步,到今年9月17日21929點反彈市已大致上完成,進入上落市。反之,滬深指數超級大牛市,則由去年11月4日1606點起步,到今年8月4日3804點剛完成另一個牛市中的第一期上升周期,進入A、B、C下跌浪,至今調整浪C仍未完成。至於道指呢個超級大熊市由2007年10月開始,並在今年3月6日6469點完成超級大熊市中的第一個下跌浪,進入反彈浪(A、B、C),理論上可維持到今年10月才完成。

美國升降指數(A/D線)在9月22日出現二十三個月內新高後回落,代表美股自9月22日起開始尋頂,事前冇人能知道美股呢次反彈的頂在哪裏(因A/D線可先道指一個月到六個月見頂,上一次A/D線見頂日係2007年6月4日,美股大跌開始係2007年10月6日,兩者相差四個月)。去年11月我老曹曾估計港股可反彈前跌幅50%(即由32000點回落到11000點後,可反彈到21000多點),亦在今年3月估計美股可出現相若反彈幅度。唔少人將任何升市皆說成「牛市」,而忘記牛市中指數必須創新高。我老曹唔將2009年3月美股上升界定為牛市,理由係相信美股在可見未來(十年或以上)指數無法再創新高,情況有如1966年到1982年美股。內地A股未來卻是有能力再創新高的!嚴格D講,美股熊市早在2000年開始,估計要到2017年才結束(共十七年)。美國房地產熊市由2006年開始,結束日子更為遙遠。美股最近一個牛市由2002年10月開始(透過減息推動),並在2007年10月結束。2007年10月後無論聯儲局減息速度或幅度幾大,甚至較2001年嗰次更狠,亦發揮唔到作用,上述情況同1990年6月到1994年日本相似。理由係美國同日本一樣進入資產負債表衰退期(因資產價格下跌,令企業開始減少負債)!上述行為令減息對經濟發生唔到刺激作用。到1994年年中日本政府透過大購日圓,將日圓滙價大幅壓低,經濟才回升。2009年3月美國政府透過量化寬鬆政策推跌美元後亦生效,一旦美滙止跌回升,就係美股完成反彈嘅日子!最近金價創新高,令美國政府嘅弱美元政策又再受壓。1994年日本政府成功控制日圓滙價後、日本人開始利差交易,令日本資金向全球流竄,結果炒貴晒東南亞資產,最終引發1997年亞洲金融風暴。2009年3月美國政府壓低美元滙價後亦出現相同情況,美國資金向全球流竄,最後會否引發另一場風暴?此乃後話,請留意未來Fund Flows!

可燃冰將取代石油地位

A股由去年11月4日起步,道指今年3月7日才起步上升,改變過去由美股先行嘅習慣,反映未來誰才真正主導世界經濟(G20正取代G7,中國、印度話事權增加,反之西方國家話事權在減少)。另一陰陽對易已開始。

從歷史睇,政府開支中如超過40%來自財赤,便可引發惡性通脹。2009年美國政府開支估計超過43.3%來自財赤,因此有人擔心會引發惡性通脹,我老曹則認為唔會,因美國由2008年起進入資產負債表衰退期,企業正忙於減債,情況同九十年代日本近似。此乃我老曹強調呢次金價升幅有限嘅理由。油價又如何?我老曹認為油價高峰在2008年8月147美元一桶,未來石油地位將漸被methane clathrate(或稱可燃冰)取代,上述燃料足夠人類未來五百年使用,可燃冰係在高壓及零下溫度時凝固似黏黏的冰,一旦處於正常大氣壓力及室溫下,便變成可燃燒氣體。目前所需技術係令上述的「冰」在離開海底後仍保持固體狀態,到需用時才變成氣體。一百年前標準石油公司發明令汽油在正常氣溫下唔易爆炸嘅方法後,石油便成為全球最重要燃料。呢種可燃冰如出現技術突破,將成為未來人類最清潔嘅燃料。我老曹認為,石油股宜利用每次上升機會減持。

5 則留言:

  1. 未來石油公司會否開採可燃冰呢?如果答案是肯定的話,石油公司的股價應該不會大跌吧?

    回覆刪除
  2. Can Dows have double or triple heads please?

    回覆刪除
  3. 如曹先生說,如果A股現在是超級大牛市,咁港股亦都會係,因恆指有好大比例都係中資股.

    回覆刪除
  4. In order to help Chao's fans to save time and their money, I suggest them to just read the comments made by his readers in June and try to listen to what Chao said on May 13 2009 e 線 金 融 網 RTHK Mandarin channel.
    Don't waste too much of your time on what he said anymore.
    At this point, HSI 21800, Chao can claim he was right should HSI fall significantly in the coming few months!

    回覆刪除
  5. Did you hear the curse of Dow10,000?

    回覆刪除